SOTT'A L'OLMU A Piazza di l'olmu, èra u locù induve si parlava e si chjàchjareghja. allora a voï !
Voce di Rutali in Corsica
Forum de toutes les personnes qui aiment le village de Rutali (Hte Corse), qui l'habitent, en sont originaires ou simplement le connaissent.
11 commentaires:
Allez, DD, lanciati in corsu, viderai, un'è micca troppu difficile. E se tu ti sbagli, un face nunda, tutt'e ghjente un ponu micca scrive cume JBG.
U tuttu, è di principia
Amicizia
Mi piace assai a fiura chì mi vene in core leghjendu ‘stu titulu « sott’à l’olmu ». U rivecu l’olmu di a piazza di u Furnichjulu cù i so radiconi chì escianu di terra , locu di tanti ghjochi zitelleschi. Mi piace u simbulu ch’ellu ripresentava essendu u locu sceltu per i scambii pacifichi frà l’omi. Rivecu a nostra ghjente à pusà à l’ingiru, certe ghjucà à piastre. U vecu à Ghjuvann’Ambrosgiu caccià da u so zenu qualchì pezzu d’erbatavacca, tazzulalla cù e trisore dentru a so mana accuppulata, imburrà a so pippa è accendela calendu pianu u so capu nantu u latu. Tuttu què cù una grande ecunumia di gesti è di parolle. Frà duie buccate, piglianu u volu à buleghju à u fume, parolle chì dicenu u sgracinà chietu di l’ore. Si parla di tuttu è di nunda, di u tempu chì face è di quellu chì passa, si ramenta i passi fatti, per ùn scurdassi, è quelli più freschi accaduti quì, senza allungassila troppu. U cernigliu di u tempu si ne occuperà. Oghje l’olmu di a piazza ùn ci hè più è i tempi ùn sò più quelli. Ancu di grazia ! A vita in paese hè tantu più faciule oghje. Ma di tempu da cunsacrà à l’altri ci ne ferma cusì pocu. U si manghjanu l’arnesi ingordi ghjunti in casa da u prugressu. Frà elli ci hè l’urdinatore chì ci mette in leia cù u mondu sanu in un lampu. Un antra manera di campà. Oghje piazza à l’olmu ghjè « Voce di Rutali » chì ci permette di parlà, di parlassi, di sapè è di scopre, di apre porte è strade nove, di dì ciò chì si face è ciò chì si puderebbe fà…Avemu cun ellu allargatu tantu u spaziu di a nostra libertà. Ma si pone più chè mai quellu di a nostra rispunsabilità. Ùn simu micca quì ind’è un pullinaghju induve ci vole à mughjà o à mandà impruberii per fassi sente. Simu quì sott’à l’olmu induve e voce di Rutali si facenu sente tranquille è senza timenza. Ci basta di lascià parlà u nostru core. (Jbg)
Mà chi piacè di leghjeti, jean-bati !
ci vole u curaggiu, per passa dopu a jbg
Salutemu u ritornu di u nostru amicu Minutu in un lingua ch'ellu maneghjia di megliu in megliu.
Caru M.Pignon, una piccula discussione cun JBG un vi dice nunda? E stunente!
A piazza a l'olmu si chiamava a piazza di u Furnichjulu?
Chi vole dì stu nome? Un picculu fornu?
Mi ricordu di Ghjuvann'Ambrosgiu, cu a so pippa e i so mustacci. Era u maritu di Niculetta, una surella di a mo caccara Antunietta Alfonsi, moglie d'Ignaziu. Ghjè inde a so casa chi c'è statu l'ultimu fucone di Rutali.
U tempu è passatu dipoi; e cume ha dice Jb, "i tempi ùn sò più quelli.....
A.B
Un he pui tempu di riccurdassi sempre solamente ; Diove a nunda di sempre vule che lu fussi cume eri ; u nostru duvere di memoria un vale che per salutà tutti i nostri vecchji chi ci mancanu e chi meritanu pui che u rispettu . Ma elli sarrebbenu belli cuntenti d'esse giovani oghje n'he so sicuru !
Sotta st'olmu vale quant'e nostri detti sott'u fornu d'antone oghje , cosa sarebbe una disgrazzia ghje chi sti lochi d'oghje di riscontru fussinu smariti !
Allora pensà sott'a l'olmu oghje ghje pensà u rutali di dumane , femu chi st'a radica di memoria fussi rivividda per i projetti d'avene di u paese , ghje u piu bellu missaghju che noi pussimu mandà a i nostri antenati di a piazza di l'olmu ?
Salutu a ghjambatti incu core e amicizia , mi piace a leghjetti , ma forse anchu di piu a salutati in paese
U Poaretu di M Pignon
c'è u sbagliu, Ghjuvann'Ambrosgiu era u maritu di Anghiula . U maritu di Niculetta si chiamava ghjuvan Fiore.
R.G
Merci Romaine d'avoir rectifié; tu connais mieux la famille que moi.
Le privilège de l'âge, peut-être?
Andrea
Scusatemi d'ave scrittu in francese nanta stu postu allora chi era statu dettu chi solu u corsu era dumandatu.
Un mi ne so micca accorta subitu, cercheraghju di fà attenzione a prossima volta;
in piazza a l'olmu pensu chi si parlava ancu di pulitica.
e inde tutti i loghi di riscontru d'oghiè, in caffè, sotta u fornu d'Antone, in piazza chjesa avanti a messa, è listess'affare. I Grechi chiamavanu quessa "l'agora".
tutt'u mondu pudià dà u so parè. E cusì chi ghjè nata a democrazia.
Enregistrer un commentaire
Abonnement Publier les commentaires [Atom]
<< Accueil